Strona główna » Wpisy opublikowane przez Katarzyna Migacz
Author Archives: Katarzyna Migacz
Konkurs PCK
Rejonowy etap Konkursu Wiedzy o Polskim Czerwonym Krzyżu i Międzynarodowym Prawie Humanitarnym gromadzi w nowosolskim zarządzie młodzież klas szóstych, która corocznie wykazuje się wiedzą z tak rozległego tematu. Z radością informujemy, że w czwartek, 29 kwietnia, uczeń naszej szkoły, Miłosz Dzisko, zajął IV miejsce.
Gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów!
Mistrzostwa Pierwszej Pomocy Przedmedycznej
Mistrzostwa Pierwszej Pomocy Przedmedycznej – zakończone!
Zawody zgromadziły 11 zespołów z różnych szkół naszego rejonu, a rywalizacja odbywała się w realistycznych warunkach, wymagających od uczestników wiedzy teoretycznej oraz praktycznych umiejętności udzielania pierwszej pomocy. Ocenie podlegało: postępowanie w przypadku resuscytacji krążeniowo- oddechowej, opatrywanie ran, oparzeń, urazów kostno -stawowych.
Z dumą informujemy, że nasz zespół: Weronika Marek i Michalina Witkowska zajął 4. miejsce, Uczennice wykazały się zaangażowaniem, współpracą oraz dużą wiedzą i odpornością na stres, za co należą im się ogromne GRATULACJE !!!
Szkolne Koło PCK
PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY W NASZEJ SZKOLE
Przywitaliśmy wiosnę ekologicznie i sportowo!
W Pierwszy Dzień Wiosny nasi uczniowie wzięli udział w prelekcji nt. ekologii w ramach projektu “ Dobro planety jest naszą wspólną misją” przygotowanej dla klas I – VIII.
Prelekcję wygłoszono dla uczniów klas I – III, IV – VI i VII – VIII.
Jej celem było min.:
– poznanie i prawdziwe zrozumienie przez uczniów sposobu funkcjonowania środowiska i organizmów w nim żyjących;
– uświadomienie uczniom, że ekologia zajmuje się również badaniem określonych zjawisk jakie zachodzą pomiędzy rozmaitymi formami życia;
– budowanie postawy szacunku dla przyrody;
– podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska we własnym otoczeniu.
W trakcie prezentowanej prelekcji uczniowie zadawali pytania, wywiązała się również dyskusja dotycząca problemów związanych z ochroną środowiska.
Kolejnym etapem były zawody sportowe: tor przeszkód dla poszczególnych klas i konkurs dla najszybszej dziewczyny i chłopca w kategoriach I-III, IV-VI oraz VIII i VIII.
DZIĘKUJEMY wszystkim za udział a w szczególności paniom Krtystynie Błaszczyk- Żyłowskiej i Jagodzie Berenc za przygotowanie obchodów tego dnia.
Jubileusz szkoły
Zbliża się jubileusz szkoły. W grudniu będziemy obchodzić 80-lecie istnienia naszej placówki. Rozpoczynamy przygotowania do obchodów jubileuszu.
W związku z tym realizujemy projekt, w ramach którego uczniowie będą wykonywali jedno zadanie w miesiącu pod nadzorem wychowawców. Prace będą udostępniane na stronie szkoły oraz FB szkolnym. Zachęcamy wszystkich do włączenia się w projekt.
Poniżej zamieszczamy PROJEKT
PROJEKT
JUBILEUSZ 80-LECIA SZKOŁY
Celem projektu jest:
• zapoznanie z sylwetką Henryka Sienkiewicza,
• promowanie twórczości pisarza,
• inspirowanie uczniów do twórczej aktywności,
• integrowanie społeczności szkolnej.
Uczestnicy projekt:
• wszyscy uczniowie Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza.
Forma uczestnictwa:
• cykliczne (raz w miesiącu) wykonanie prac związanych z życiem i twórczością patrona szkoły i samą szkołą,
• aktywne uczestnictwo w uroczystości z okazji jubileuszu placówki ( 5.12.2025 r.).
Publikowanie prac:
• prace będą publikowane na stronie szkoły, szkolnym fb oraz wykorzystane na wystawie w czasie jubileuszu.
Osoby odpowiedzialne:
Za realizację projektu jako całości odpowiedzialne są p. Katarzyna Migacz i p. Daria Królik.
Wszyscy nauczyciele wspieraj realizację zadań w poszczególnych klasach.
Ochrona danych:
• dane uczestników będą przetwarzane tylko na potrzeby projektu w oparciu o zgody rodziców złożone w szkole na początku roku szkolnego.
Zadania projektowe:
MARZEC
Wykonanie pracy kaligraficznej.
Uczniowie klas 1-3 – CYTAT/ZŁOTA MYŚL H. SIENKIEWICZA (musi zawierać inicjał);
Uczniowie klas 4-8 – FRAGMENT POWIEŚCI PISARZA (musi zawierać inicjał, informacje z jakiego dzieła).
KWIECIEŃ
Wykonanie pracy plastycznej
Uczniowie klas 1-3 – ZAKŁADKA DO KSIĄŻKI NAWIĄZUJĄCA DO TWÓRCZOŚCI PISARZA;
Uczniowie klas 4-8 – POCZTÓWKA Z ŻYCZENIAMI DLA SZKOŁY Z OKAZJI 80-TYCH URODZIN.
MAJ
Wykonanie pracy plastycznej oraz fotograficznej. Praca może być wykonana w grupach lub indywidualnie.
Uczniowie klas 1-3 – WYKONANIE PRACY INSPIROWANEJ POWIEŚCIAMI H. SIENKIEWICZA
Uczniowie klas 4-8 – FOTOGRAFIA BOHATERA LITERACKIEGO Z TWÓRCZOŚCI H. SIENKIEWICZA.
CZERWIEC
Wykonanie plakatu/ prezentacji multimedialnej. Praca może być wykonana w grupach lub indywidualnie.
Uczniowie klas 1-4 – WYKONANIE PLAKATU O ŻYCIU I TWÓRCZOŚCI H. SIENKIEWCZA
Uczniowie klas 5-8 – PRZYGOTOWANIE PREZENTACJI O ŻYCIU I TWÓRCZOŚCI H. SIENKIEWICZA.
WRZESIEŃ
Wykonanie pracy literackiej. Praca może być wykonana w grupach lub indywidualnie.
Uczniowie klas 1-8 – UŁOŻENIE WIERSZYKA/WIERSZA O NASZEJ SZKOLE.
PAŹDZIERNIK
Wykonanie pracy plastycznej. Praca może być wykonana w grupach lub indywidualnie.
Uczniowie klas 1-8 – WYKONANIE PRACY „MOJA WSZKOŁA W PRZYSZŁOŚCI”
LISTOPAD/GRUDZIEŃ
Przygotowanie wystaw prac
WRZESIEŃ/GRUDZIEŃ
Przygotowania do uroczystości obchodów jubileuszu.
Projekt “Maria Pawlikowska- Jasnorzewska dla Młodych”
Nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego projektu “Maria Pawlikowska- Jasnorzewska dla Młodych” https://www.facebook.com/groups/1110577750348795/, który przede wszystkim promuje twórczość poetki, patronki roku 2025 oraz inspiruje uczniów do twórczych działań. Projekt trwa do czerwca i polega na wykonywaniu zadań. Trzy z nich już zrealizowaliśmy:
- prezentacja multimedialna o życiu i twórczości poetki, https://www.canva.com/design/DAGfuoVECTI/Rt2iPRk_QdurvTyvIcOTSQ/view?utm_content=DAGfuoVECTI&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=ha6c2fc915f&fbclid=IwY2xjawIzzl5leHRuA2FlbQIxMQABHVbarMgkxpj33wpjrinXsoRTcVEk4GxEsWueyHtgH9d_fE_MxZPCThDXNw_aem_GaTehI_XpGGFOMZlRqLjBQ
- walentynki inspirowane wierszami o miłości
- przekład intersemiotyczny, czyli malowanie wierszy obrazami.
Co każda dziewczyna powinna wiedzieć?
17 lutego w naszej szkole odbyło się spotkanie otwarte oraz warsztaty dla uczniów klas IV-VIII w ramach programu pod patronatem Ministerstwa Edukacji pt. Okresowe ABC, organizowanego przez Fundację Kulczyk Foundation we współpracy z Fundacją Różowa Skrzyneczka oraz Centrum Psychologicznym Good Life.
Program zakłada zapewnienie środków menstruacyjnych oraz zwiększenie wiedzy na temat zdrowia menstruacyjnego. Na spotkaniu poznawano fakty i obalano mity dotyczące miesiączki. Podczas warsztatów, dziewczynki zgłębiały wiedzę na temat cyklu menstruacyjnego oraz poznawały podstawowe produkty menstruacyjne. Uczestnicy warsztatów przekonali się, jak ważna jest rozmowa o menstruacji w przestrzeni publicznej oraz rzetelnej edukacji w zakresie miesiączkowania w szkole.
Jem zdrowo i kolorowo!
Kolejne zwycięstwo naszych uczniów w konkursie organizowanym przez Polski Czerwony Krzyż. Z radością informujemy, że uczennica klasy I, Nikola Smoczyńska, zajęła I miejsce w konkursie pt. „Jem zdrowo i kolorowo”. Nikola wykazała się pomysłowością, tworząc piękny i pełen barw plakat, który oczarował jurorów. 4 grudnia w Zarządzie Rejonowym PCK w Nowej Soli odebrała z rąk Dyrektora placówki dyplom i . To osiągnięcie potwierdza, jak duże znaczenie w naszej szkole przykłada się do promowania zdrowego stylu życia.
Serdecznie gratulujemy Nikoli i życzymy jej kolejnych sukcesów!
Uwaga KONKURSY
Z okazji zbliżającego się DNIA PATRONA biblioteka szkolna zaprasza uczniów do wzięcia udziału w szkolnych konkursach. Poniżej zamieszczamy regulaminy konkursów. Dostępne są również w bibliotece szkolnej. Zapraszamy i życzymy Wam sukcesów.
Regulamin Szkolnego Konkursu Kaligraficznego pt. „Mistrz Słowa Pisanego”
Drodzy Uczniowie!
Mamy nadzieję, że nasz konkurs stanie się dla Was ciekawą przygodą z kaligrafią, czyli sztuką pięknego pisania.
Cele konkursu:
➢ rozwijanie umiejętności kształtnego i pięknego pisania,
➢ rozwijanie wrażliwości na piękno języka ojczystego,
➢ odkrywanie zainteresowań i talentów uczniów,
➢ rozbudzanie zainteresowań literaturą piękną.
Warunki uczestnictwa w konkursie:
Konkurs skierowany jest uczniów klas I-III Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Niedoradzu.
Uczniowie mają za zadanie przepisać tekst długopisem lub piórem na kartce w trzy linie formatu A4.
Dopuszcza się stosowanie wszelkich ozdobników do tekstu, np.
– inicjał, czyli litera rozpoczynająca tekst
– bordiura, czyli ozdobne obramowanie
– ilustracje odnoszące się do tekstu.
Do tworzenia ozdobników można użyć kolorowych pisaków.
❖ Ocenie będą podlegać: staranność pracy, płynność pisma i estetyka połączeń liter oraz oryginalność elementów graficznych.
❖ Na laureatów czekają nagrody i dyplomy.
REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO „MÓJ PATRON”
1. Cel konkursu:
– pogłębiane wiedzy uczestników;
– promowanie młodych talentów;
– rozwijanie pasji i zainteresowań;
– obudzenie inwencji twórczej wśród dzieci i młodzieży.
2. Konkurs skierowany jest uczniów Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza i będzie się odbywała w trzech kategoriach wiekowych:
• klasy 1-3;
• klasy 4-6;
• klasy 7-8.
3. Zasady uczestnictwa:
– uczestnictwo w konkursie wymaga akceptacji niniejszego regulaminu;
– uczestnicy przystępują do konkursu za zgodą rodziców/opiekunów prawnych;
– prace konkursowe należy dostarczyć 6 grudnia 2024 roku do biblioteki szkolnej.
4. Przygotowanie pracy:
– praca powinna być wykonana samodzielnie przez uczestnika konkursu, z zachowaniem prawa autorskiego;
– format pracy A4, technika wykonania dowolna,
– praca musi realizować temat konkursu i przedstawiać imiennego patrona szkoły.
5. Ocena prac:
– prace konkursowe oceni jury;
– ocenie podlegają: zgodność z regulaminem, estetyka i czytelność pracy, samodzielność wykonania;
– organizator przewiduje nagrody (za pierwsze, drugie i trzecie miejsce) oraz dyplomy dla wszystkich uczestników.
6. Wyniki konkursu:
– rozstrzygnięcie konkursu oraz wręczenie nagród zwycięzcom i upominków uczestnikom nastąpi
10 grudnia 2024 roku w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza.
REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
„Bohater sienkiewiczowski w obiektywie”
I. Organizatorzy Organizatorem konkursu fotograficznego jest biblioteka szkolna w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Niedoradzu
II. Uczestnicy
Konkurs adresowany jest do uczniów ww. szkoły.
III. Cele konkursu
1. Rozwijanie kreatywności i twórczej wyobraźni uczniów.
2. Budzenie ich wrażliwości artystycznej.
3. Prezentacja twórczości młodzieży w dziedzinie fotografii.
4. Popularyzacja pasji fotograficznej i czytelnictwa.
IV. Zasady ogólne
1. Przedmiotem konkursu są prace fotograficzne wykonane samodzielnie, będące oryginałami.
2. Wyklucza się prace tworzone wspólnie (współautorstwo).
3. Zgłoszenie prac do konkursu jest równoznaczne z oświadczeniem o posiadaniu praw autorskich do przekazywanych fotografii oraz z wyrażeniem zgody na ich pokonkursową prezentację, a także wielokrotną bezpłatną reprodukcję i ekspozycję przez organizatora.
4. Złożenie prac konkursowych oznacza jednocześnie, że nie będą one naruszały praw osób trzecich, w szczególności majątkowych i osobistych praw autorskich, oraz że przekazujący prace ma zgodę tych, których wizerunki utrwalono na fotografiach, jak również uprawnienia do wyrażania zgody na wykorzystanie ww. wizerunków w zakresie opisanym w punkcie 3.
5. Do konkursu wolno zgłaszać jedynie te prace, które nie zostały nigdzie opublikowane ani nie brały udziału w żadnym innym konkursie.
V. Zasady szczegółowe
1. Przedmiotem konkursu są fotografie, których tematyka wiąże się z podanym tytułem, tzn. przedstawiające bohatera z twórczości Henryka Sienkiewicza.
2. Technika wykonania prac jest dowolna, przy czym fotografie powstałe w rezultacie nadmiernej ingerencji graficznej będą odrzucane.
3. Dopuszcza się:
– konwersję zdjęć kolorowych do czarno-białych lub sepii, nakładanie kolorowych filtrów itp.,
– korektę polepszającą jakość zdjęć (wyostrzanie, kontrast, nasycenie, rozjaśnienie);
4. Prace należy przesłać pocztą elektroniczną na adres:k.migacz@spniedoradz.pl.
5. Jeden autor może zgłosić do konkursu maksymalnie 2 zdjęcia.
6. Nazwa każdego załączonego pliku powinna składać się z nazwiska i pierwszej litery imienia autora oraz kolejnego numeru fotografii, np.: Nowak_J_1.
7. W treści e-maila należy podać imię i nazwisko autora, nazwę klasy oraz tytuł każdego zdjęcia.
VI. Termin i miejsce zgłaszania prac
1. Termin nadsyłania prac wykonanych zgodne z wymogami regulaminu mija w dniu 6 grudnia 2024 r.
2. Prace otrzymane po wyznaczonym terminie nie będą brane pod uwagę.
VII. Rozstrzygnięcie konkursu
1.Konkurs zostanie rozstrzygnięty do dnia 10 grudnia 2024 r.
2. Oceny prac dokona jury powołane przez organizatora.
3. Obowiązujące kryteria oceny fotografii konkursowych to wartość artystyczna, jakość techniczna i oryginalność zdjęć.
4. O ilości przyznanych nagród i wyróżnień zdecyduje jury w trakcie obrad.
5. Decyzje tego gremium są ostateczne.
6. Wyniki konkursu zostaną na stronie szkoły.
VIII. Nagrody
1. Ekspozycja nagrodzonych prac na wystawie pokonkursowej oraz na stronie szkoły.
2. Uroczyste wręczenie dyplomów i nagród rzeczowych odbędzie się w czasie szkolnego apelu.
Regulamin konkursu z wiedzy o Patronie Szkoły oraz jej historii.
Organizator konkursu :
Biblioteka szkolna w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Niedoradzu.
2. Konkurs skierowany jest do uczniów klas IV-VIII.
3. Forma konkursu:
– Konkurs jest jednoetapowy i składa się z pytań testowych jednokrotnego wyboru i zadań otwartych, obejmujący podstawową wiedzę na temat życia i działalności patrona oraz historii szkoły,
– zwycięzcą zostanie osoba, która uzyska największą ilość pkt. z testu.
4. Termin konkursu : 9.12.2024 r., będzie trwał 45 minut.
5. Organizator przewiduje I,II,III miejsce oraz wyróżnienia.
6. CELEM KONKURSU JEST:
– Promowanie sylwetki Henryka Sienkiewicza,
– Szerzenie wśród uczniów wiedzy o patronie Szkoły,
– Poszerzenie wiedzy na temat historii szkoły,
– Integracja poszczególnych klas poprzez wspólne przygotowanie się do konkursu,
– Kształtowanie umiejętności współpracy i współzawodnictwa
– Ukazywanie wzorów postaw patriotycznych,
– Budzenie wśród uczniów zainteresowań przeszłością
Laureat w konkursie plastycznym
21 listopada, podczas uroczystości z okazji obchodów Dni Honorowych Dawców Krwi, odbyła się ceremonia wręczenia nagród w konkursie plastycznym pt.: ” 105 lat PCK”. Jednym z laureatów został uczeń klasy 4 naszej szkoły, Andrii Muntian, który odebrał nagrodę z rąk Prezesa Lubuskiego Oddziału Okręgowego PCK w Zielonej Górze.
Podczas uroczystości skierowano szczególne podziękowania Paniom Jolancie Kmieć i Iwonie Przygrodzkiej oraz społeczności niedoradzkiej i szkolnej za zaangażowanie i pomoc na rzecz powodzianom.
To była piękna uroczystość.
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia
W tym roku Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia przypadł na 15 listopada. Z tej okazji zostaliśmy zaproszeni przez Szkołę Podstawową nr 2 z Kożuchowa do wzięcia udziału w powiatowym konkursie pod nazwą “Rach – Mistrz Tabliczki Mnożenia 2024”, który odbył się w zabytkowym Centrum Kultury Zamek w Kożuchowie. Kilka dni wcześniej w naszej szkole odbyły się szkolne eliminacje konkursu. Przystąpili do niego wszyscy obecni tego dnia uczniowie. Zadanie polegało na wykonaniu 64 obliczeń z zakresu mnożenia i dzielenia w zakresie 100 w określonym czasie. Etap szkolny przeszli pomyślnie Wiktoria Gracz, Michalina Witkowska oraz Michał Geisheimer. To oni właśnie reprezentowali naszą szkołę w etapie powiatowym. Choć nie udało im się wejść do czołówki, to walczyli dzielnie. Bardzo im za to dziękujemy :).
You must be logged in to post a comment.